close
【Background music ☞ life is cool by  Sweetbox  ☞ 打開喇叭吧】

聽到一首Sweetbox的歌
好奇她的歌詞就去搜尋來看看
然後試著翻譯了一下
應該不會差的太多吧

原本只聽歌的時候
以為是在說"生活是殘酷的"
後來才知道原來跟我想的是完全不一樣的意思
是一首積極的歌呢
算是給我自己一個鼓勵吧
希望我也可以大聲向世界宣佈:「My life is COOL!!」

I never really try to be positive (我從未真的嘗試變的積極)
I'm too damn busy being negative (我總是該死的忙著沉浸在消極之中)
So focused on what I get (只專注在我所得到的)
And never understand what it means to live (我從未了解生活的意義在哪?)
You know we all love to just complain (你知道我們全都愛抱怨)
But maybe we should try to rearrange (但是或許我們應該試著重新整理自己)
There s always someone Who's got it worse than you (要知道這世上總是有些人過的比你更糟)
My life is so cool (我的生活很酷)
My life is so cool (我的生活超酷的)
From a different point of view (只要從不同的角度去看)
My life is so cool (我的生活很酷)
My life is so cool (我的生活超酷的)
From a different point of view (只要從不同的角度去看)

We're all so busy tryin to get ahead (我們總是忙於獲得成功)
Got a pillow of fear when we go to bed (帶著恐懼入睡)
We're never satisfied (我們從未感到滿足)
The grass is greener on the other side (覺得另一端的草地會比眼前的更美更綠)
We're so distracted  with the jealousy (我們因為忌妒而發狂)
Forget it's in our hands to stop the agony (忘記停止這些痛苦至極的感覺是要靠我們的雙手)
Will you ever be content  On your side of the fence? (你滿足於自我的防護嗎?)->這句好怪不會翻?
My life is so cool
My life is so cool
From a different point of view
My life is so cool
My life is so cool
From a different point of view (從不同的角度來看,我的日子過的酷斃了)

Maybe you're the guy who needs a second chance (或許你是個需要二次機會的男人)
Maybe you're the girl who's never asked to dance (或許你是個從未被邀舞的女孩)
Maybe you're lonely soul (或許你有個寂寞的靈魂)
A single mother scared and all alone (是個活在恐懼中孤立無援的單親媽媽
Gotta remember we live what we choose (要記得我們活在我們所做的選擇之中)
It s not what you say It'swhat you do (這不是說說而已而是要去做)
And the life you want (你想要的生活)
Is the life you have to make (是你自己去創造的)
My life is so cool
My life is so cool
From a different point of view
My life is so cool
My life is so cool
From a different point of view (只要從不同的角度來看,我的生活真的很酷!!)

arrow
arrow
    全站熱搜

    嗑萊兒 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()